kas?kur?kad?

piektdiena, jūnijs 05, 2009

Nepilsoņa eksāmens latviešu valodā.



Kāds smaids spēj cilvēkā parādīties palasot šādus tādus tekstus. Mēs visi mācamies: gan krievs, gan latvietis, gan amerikānis...visi kā viens un tautībai nav šeit nozīmes. Bet šis nu ir paraugs kādēļ mācoties valodas ir tomēr jāpievērš uzmanība laikiem, vārdu locīšanai, deklinācijām u.t.t.

Jūsu uzmanībai piedāvāju:
Nepilsoņa eksāmenu latviešu valodā....

/Es bušu stastīt par savs darbs un brivs laiks. Man ir berni un virs, tapec man ir mazs laiks. Es macos un stradaju uz fabrikas. Mes taisam aukles un diegs no šķiedra. Bērniem patik speļeties. Viņi piesien aukli starp divi kreslu kajam un lec viņai pari. Mums ir ari dārziņš ar pieciem sotķiem. Tur aug bieši, pupi, zirņi un citi. Pagajuša vasara kaut kas nozāģēja musu zemeņus.
Mans virs ir policists. Katra diena viņš stav uz ceļiem un prasa šoferi apstaties un radīt dokumentus. Berni iet uz darzu. Audzetaja maca viņus pa latviski.
Driz es beigšu universitatu un mums bus svinīgs izlaidības akts. Šis gads no musu grupas izlaižas divi zeņi un četri meiteņi. Es šušu jauna balta kleita. Manai masai bus tada pati kazas kleita,kad viņa vasara bus preceties. Man tagad ir vairāk nauda. Veca mama man iedeva krājkasu ar naudi. Viņa ir cūka ar caurumu galva, kur naudi sviež. Ari virs labi pelni. Viņš pin no kluģiem dažādi lieti. Ar pišanu viņš aizņemas jau daudzi gadi. Par to viņš dabu nauda. Man patik adit un tamborēt. To es var darīt ar aizslēgtām acīm. Brālis strazda Tjumenī. Viņš ir ģeologs un mekļ’ej nafti. Viņš ari sūkā nafti no urbuma.
Mes ari atpūšamies. Man patik mūzika un baļets. Mana draudzene ir klavierniece un mes ar viņu Doma baznīca klausījām orgānu muziku. Jermaks speļeja labi. Visi viņa dveseļa speķi aiziet ar muziku. Visi ļaudi pec koncerta skaļi sita plauktus. Baļetā es redzēju Zitu Ersu. Uz skatuves viņa radīja divi teļi kopā ar Liepu. Viņa ir izdevīga baļerina un to es varu aplecināt.
Aizgājis gads mes bijam Sigulda. Tur ir skaisti vieti un es biju uzbrinita par to. Latvija ir daudzskaistu vecu pīļu un viena ir Turaide. Siguldas parka ir vel tilts,kas buts sataisīts no neskaitamam dēlēm. Parasti atpušoties mes braucamar mašini. Berni ir mazi, tapecvirs sed priekšā aiz stūra, bet mes ar dēli un meitu viņam pakaļa. Mes parasti apstaties pļavā,pinam vainagi no pūķiem un maucam uz galva.
Visbiežāk atpušoties mes braucam uz Jurmala vai Piga. Jurmālā man patik staiguļot basiem klajiem pa smiltu kapiem un skatīt, kā jūrā peldas daudzi kuģi. Est mes parasti ejam uz restorānu, jo tur ir daudz garšīgas ēdes. Man patīk vairota mele, bezpeņa placinīši un uzpūtīgs krējums ar cukuru. Ja laiks ir labs, mes ejam aizdedzināties uz pludmaļu, bet ja laisks ir apmācījies, tad braucam uz vilciena Rīgā. Dažreiz mes braukalejam ar lauvam pa Kiškezeru.
Rudeni mes ejam uz mežu aiz senes un ogas. Ja list liets, tad pēc caurejas pa mežu mes visi esam slapņi. Rudeni braukt ar mašīnu ir grūti, jo ceļi dubļojas./

p.s. paldies par šo info Dāvim.
Jauku dienu,

1 komentārs:

  1. šis teksts ir vnk ikdienas iekrāsošanai - lai varētu pasmaidīt, tā nav smīkņāšana

    AtbildētDzēst